Заповни форму

Залиш свої контактні дані - і ми обов’язово зв’яжемося з тобою.




    BIP
    • Про нас
    • Блог
    • Клієнти
    • Вакансії
    • UA
    • RU
    Пн-Пт з 9:00 до 18:00
    +38 (050) 629 04 69
    • +38 (050) 629 04 69
    • +38 (097) 572 72 05
    • +38 (093) 040 06 20
    • Бухгалтерські послуги
      • Ведення бухгалтерії ФОП
      • Ведення бухгалтерії ТОВ
      • Подання звітності ФОП
      • Кадровий облік
      • Консультація бухгалтера
      Всі послуги
    • Юридичні послуги
      • Реєстрація ФОП
      • Реєстрація ТОВ
      • Розробка IT-договорів
      • Реєстрація РРО
      • Надання послуг адвокатів
      • Юридична консультація
      Всі послуги
    • Пакети послуг
    • Прайс
    Залишити заявку
    arrow Назад до статтей

    Бухгалтерія ФОП для IT-фахівців

    Бухгалтерія ФОП

    Ви вже зареєстровані як ФОП, а саме тільки отримали виписку з єдиного держреєстру про реєстрацію ФОП і не знаєте, яку систему оподаткування вибрати або яку групу?

    Є 2 системи оподаткування: 1) загальна; 2) спрощена (ін. Словами – єдиний податок). Як тільки ви зареєстровані як ФОП, ви відразу зважаєте на загальній системі оподаткування. Якщо хочете змінити систему оподаткування, подати заявку на зміну треба якомога раніше, а саме – протягом 10 КАЛЕНДАРНИХ днів після дати держреєстрації, інакше перейти на спрощену систему оподаткування Ви зможете вже тільки з нового кварталу.

    За існуючими нормами, подача заяви на спрощену систему оподаткування можлива вже у держреєстратора.

    Загальна система вигідна тим, у кого невеликі доходи або великі витрати, так як там ведеться облік доходів і витрат. Що стосується податків – потрібно платити 18% прибуткового податку, 22,0% єдиного соціального внеску (ЄСВ) і 1,5% військового збору. Всі податки сплачуються з суми чистого доходу за умови наявності документів, що підтверджують витрати.

    Найбільш відома (і більш вигідна для вас) система – спрощена. Але тут виникає питання, яку групу вибрати, так як їх чотири.

    Перша група відпадає – це, в основному, надання побутових послуг і торгівля з лотків на ринках; четверта – теж, так як це сільгосппідприємства.

    Залишається друга і третя. У чому між ними суттєва різниця і на що потрібно звернути особливу увагу?

    Існують обмеження на надання послуг тим, хто на єдиному податку (продажу товару це не стосується). Якщо ви плануєте працювати з іноземними замовниками або з українськими замовниками, які знаходяться не на єдиному податку, тоді Вам підійде тільки 3-тя група. Тобто, саме 3 група єдиного податку підійде переважній більшості ІТ-фахівців.

    Гранична сума доходу в рік для 3-ї групи – 5 млн. Грн. Ставка єдиного податку 5%.
    Якщо ж ви плануєте співпрацювати з ФОП або юридичною особою на єдиному податку, тоді можна використовувати і 2-ї групи – тут ставка єдиного податку 20% від мінімальної зарплати (у 2018 році це 744,60 грн. На місяць).
    Незалежно від групи і незалежно від того, є дохід чи ні Вам також потрібно буде платити ЄСВ, ставка якого 22% від мінімальної зарплати – в 2018 році це 819,06грн.

    Будьте уважні при виборі групи! Вибравши, наприклад, 2-ї групи і працюючи з іноземним замовником, ви можете зіткнутися з тим, що вас позбавлять єдиного податку і змусять платити єдиний податок в сумі 15% від тієї суми доходу, яка була отримана від іноземного замовника.

    Договора
    Договору з іноземними замовниками, так само як і акти виконаних робіт (це не стосується російськомовних), повинні бути двомовними, інакше вам доведеться для банку робити і нотаріально завіряти за свій рахунок переклад всіх документів. Надаються в банк тільки в разі надходження доходу в іноземній валюті тепер тільки завірені копії договорів або інвойсів, копії актів вже надавати не потрібно. Договори, акти повинні бути в наявності у вас в оригіналі – тобто з мокрою підписом і печаткою, якщо є. Під «мокрою» підписом я мала на увазі оригінальну, що не ксероксних.

    Звіти

    Звіт з ЄСВ для всіх здається 1 раз рік протягом 40 днів після закінчення звітного року. Якщо Ви на загальній системі – здаєте 1 раз в рік декларацію «Про майновий стан та доходи» так само протягом 40 днів.

    Якщо Ви на єдиному податку – здаєте декларацію «платника єдиного податку» – для 2-ї групи – раз на рік протягом 60 днів, для 3-йгруппи – щоквартально наростаючим підсумком – протягом 40 днів після закінчення кварталу.
    Якщо ви користуєтеся найманою працею або послугами інших ФОП, або купуєте товар у ФОП, тоді потрібно ще подавати звіт 1-ДФ -він щоквартальний, здається за той квартал, в якому мало місце бути подія з перерахованих вище умов.

    За найманим працівникам потрібно ще здавати звіт по ЄСВ щомісяця до 20-го числа за попередній місяць.

    При переході з однієї системи оподаткування на іншу або при зміні групи – потрібно здати за квартал, в якому перейшли, декларацію. Наприклад, Ви були на 2-й групі, і перейшли на 3-ю з 3-го кварталу, значить з 1-го липня по 9 серпня потрібно здати податкову декларацію платника єдиного податку за 2-й групі, а в декларації за 9 місяців потрібно показати дохід і оплату податку як за 2-й групі, так і по 3-й.

    Якщо ж Ви перейшли з єдиного на загальну з 3-го кварталу, то за 2-й квартал Ви подаєте декларацію платника єдиного податку, а за 3-й – декларацію про майновий стан і доходи, щоб підтвердити перехід. Далі вже будете здавати її раз на рік.

    Терміни сплати податків

    Згідно із законом, ЄСВ сплачується 1 раз в квартал – до 19-го числа наступного після закінчення кварталу місяця, наприклад, до 19-го квітня за 1-йквартал.
    Єдиний податок для 2-ї групи – щомісяця до 20-го числа за поточний місяць, тобто до 20-го лютого за лютий.

    Для 3-ї групи крайній термін сплати єдиного податку – 10 днів після граничного терміну подання декларації. Тобто, якщо за 2017 рік потрібно здати декларацію до 9-го лютого, то сплатити єдиний податок потрібно до 19-го лютого.

    Я раджу, щоб не було накладно платити відразу всю суму в кінці кварталу, і щоб не пропустити момент оплати, виробіть в собі звичку – закінчився місяць, порахували на початку наступного за попередній місяць єдиний податок 5%, оплатили, і відразу за місяць ЄСВ оплачуйте . І тоді це не буде так відчутно бити по кишені, і ви точно не пропустіть граничний термін оплати і штрафів у вас не буде. НАПЕРЕД платити можна, а ось спізнюватися з оплатою не можна.

    Що є доходом?

    Єдинники ведуть облік тільки ДОХОДІВ, тому і єдиний податок (стосується 3-ї групи) сплачується з усієї суми доходу, без урахування витрат.
    Доходом є все, що вам надійшло на рахунок або отримали на руки, а також вартість безкоштовно отриманих в користування товарів, послуг, робіт.
    Якщо ви отримуєте дохід в іноземній валюті, дохід вважається 50% по курсу НБУ на дату надходження валюти на поточний валютний рахунок і 50% по курсу обов’язкового продажу на дату продажу валюти. Про курсової різниці на ДОУ вже було сказано багато – не буду повторюватися, це справа кожного включати її чи ні. На сайті ДФС пишуть, що курсова різниця не включається до доходу єдинника 🙂

    У світлі останніх подій з курсами – якщо Ви враховуєте в суму доходу курсову різницю, то при курсі продажу валюти нижче курсу НБУ, – негативна курсова різниця не враховується. Багато компаній платять своїм співробітникам у валюті: хто за курсом продажу, хто за курсом НБУ – спочатку перед влаштуванням на роботу уточнюйте це питання, щоб потім не було несподіванок.

    Ключі для електронної здачі звітності.
    Є як платні, так і безкоштовні ключі від податкової. Як на мене, навіщо платити більше – користуюся ключами податкової, поки проблем не було.
    Чи можна здавати звіти в паперовому вигляді – ТАК, згідно зі ст. 49 частина 3 ПКУ.

    До чого може привести несумлінне ведення ФОП? 

    До штрафу !!! Дуже часто хлопці забувають про здачу звітності, найчастіше, коли на загальній системі, і не показують доходів, думають, що порожні звіти здавати не потрібно. Не забувайте вчасно платити податки, щоб уникнути штрафів і пені.

    Якщо ви розривається договір з компанією, бухгалтера якої ведуть ваше ФОП, зверніть увагу на наявність всіх договорів, актів, звітів, квитанцій про сплату податків. Приймайте документи тільки за актом прийому-передачі.

    Мене недавно запитали: «Чи не краще програмісту самому розібратися у веденні бухгалтерії і керувати своїми підприємницькими справами, або все ж краще найняти особистого бухгалтера?»

    Я завжди «ЗА» те, щоб людина сама розбирався в веденні свого ФОП, але практика показує іноді плачевні результати. Людині повинно подобатися вести бухгалтерію самостійно, завжди має бути бажання стежити за змінами, вибирати найкращі програми для електронного документообігу. А айтішникам найчастіше не до свого ФОП 🙁
    Загалом, будьте уважні!

    А найкраще, концентруйтеся на своєму ідеальному коді. А бухгалтер нехай концентрується на ідеальному веденні вашого ФОП. 🙂

    Наталя Юдіна 16.01.2018

    smile

    Популярні послуги

    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Ведення бухгалтерії ТОВ
    • Ведення бухгалтерії ФОП
    • Розробка IT-договорів
    • Документи для ЗЕД
    • Консультація бухгалтера
    • Юридична консультація
    Всі послуги

    Статті

    1.04.2021

    Хто може зекономити на сплаті податків легально?

    Ти знав, що підприємець може економити на сплаті податків абсолютно легально? Так-так, тобі не почулось. Особливо актуальною ця тема стала у часи локдауну, тому сьогодні зупинимось детальніше на тих податках, які можна або не платити, або навіть повернути.

    Наталя Юдіна

    Статті

    20.03.2021

    Штрафи для ФОП 3 групи: нововведення!

    Яких штрафів тобі не вдасться уникнути в разі несплати або неповної сплати єдиного податку, враховуючи зміни 2021 року?

    Наталя Юдіна

    податки youtube
    Статті

    15.03.2021

    Отримуєш кошти від роботи з YouTube? Читай!

    "Підписуйтесь, ставте дзвіночок, подавайте декларацію" - саме так податківці перефразували відоме гасло відеоблогерів, які отримують кошти від роботи з YouTube.

    Наталя Юдіна

    Читати більше статей
    BIP
    • UA
    • RU
    • Бух. послуги
    • Ведення бухгалтерії ФОП
    • Ведення бухгалтерії ТОВ
    • Кадровий облік
    • Подання звітності
    • Консультація бухгалтера
    • Пакети послуг
    • Юр.послуги
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Реєстрація РРО
    • Розробка ІТ-договорів
    • Консультація юриста
    • Послуги адвоката
    • Прайс
    • Про нас
    • Клієнти
    • Блог
    • Вакансії
    • Privacy policy
    Залишити заявку
    • telegram
    • linkedIn
    • instagram
    • facebook

    E-mail:

    info@bip.net.ua

    Адреса:

    м. Київ, вул. В. Стуса 35-37, блок № 7, поверх 9, офіс 911

    Телефон:

    +38 (050) 629 04 69 +38 (097) 572 72 05 +38 (093) 040 06 20

    Copyright © bip.net.ua

    Всі права захищені