Заповни форму

Залиш свої контактні дані - і ми обов’язово зв’яжемося з тобою.




    BIP
    • Про нас
    • Блог
    • Клієнти
    • Вакансії
    • Курси
    • UA
    • RU
    Пн-Пт з 9:00 до 18:00
    +38 (050) 629 04 69
    • +38 (050) 629 04 69
    • Бухгалтерські послуги
      • Бухгалтерський супровід ФОП
      • Ведення бухгалтерського обліку ТОВ
      • Подання звітності ФОП
      • Кадровий облік
      • Консультація бухгалтера
      Всі послуги
    • Юридичні послуги
      • Реєстрація ФОП
      • Реєстрація ТОВ
      • Розробка договорів
      • Реєстрація РРО
      • Юридична консультація
      Всі послуги
    • Пакети послуг
    • Прайс
    Залишити заявку
    arrow Назад до статтей

    Особливості застосування РРО/ПРРО під час війни в Україні

    Особливості застосування РРО/ПРРО під час війни

    Однією з найболючіших тем на початку поточного року став обов’язок застосування РРО/ПРРО при здійсненні розрахункових операцій деякими ФОП. Нагадаємо, що з 1 січня 2022 року закінчився перехідний період для обов’язкового впровадження РРО/ПРРО для ФОП-єдинників II-IV груп. Хвилювання підприємців з приводу застосування РРО/ПРРО легко зрозуміти, адже санкції за порушення законодавства у цій сфері одні з найвищих, тож помилки обійдуться занадто дорого.

    Чи змінилось щось з впровадження воєнного стану? Державою для підтримки бізнесу в умовах війни було ухвалено цілий пакет рішень, зокрема Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану” та  Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану”.

    Цими документами передбачено, що обов’язки суб’єктів господарювання у сфері застосування РРО/ПРРО у зв’язку з встановленням воєнного стану не змінилися, однак уряд встановив ряд послаблень, що стосуються штрафів та перевірок. В сьогоднішній статті розглянемо ці зміни.

    Фінансові санкції за незастосування РРО під час війни

    Статтею 17 ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено тимчасове (до припинення чи скасування воєнного стану) незастосування фінансових санкцій.

    Виключення складають випадки порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів. Зокрема санкції можуть бути застосовані до суб’єктів господарювання у таких випадках:

    • здійснення продажу підакцизної продукції при проведенні розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості товарів або послуг;
    • непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи;
    • невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання.

    Розмір фінансових санкцій при цьому становить:

    • 100 % вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
    • 150% вартості проданих товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

    Ще одне послаблення, крім незастосування фінансових санкцій, стосується користувачів ПРРО, яким на час дії воєнного стану дозволено проводити розрахункові операції в режимі офлайн та використовувати фіскальні номери із відповідного діапазону, що сформовано фіскальним сервером контролюючого органу, понад встановлені терміни (понад 36 годин поспіль та більше 168 годин протягом місяця).

    Крім того зупинено заборону використання ПРРО у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.

    Адміністративна відповідальність за незастосування РРО під час війни

    Окрім фінансових санкцій за порушення у сфері РРО передбачена ще й адміністративна відповідальність. Норми Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо цього наразі не зазнали змін. Тож щодо всіх суб’єктів господарювання, що підпадають під регулювання дії Закону про РРО, можуть бути застосовані штрафи за такий перелік порушень:

    • За порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (ст. 155 КУпАП) може бути накладено штраф на особу, що здійснює розрахункові операції:
      • від 34 грн до 85 грн – за перше порушення протягом року;
      • від 85 грн до 170 грн – за друге порушення протягом року.

    Також штраф за це порушення може бути застосовано до посадових осіб у таких розмірах:

      • від 85 грн до 170 грн – за перше порушення протягом року;
      • від 170 грн до 340 грн – за друге порушення протягом року.
    • За порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у т.ч. перевищення граничних сум розрахунків готівкою (ст. 163-15 КУпАП)  штраф застосовується до ФОП або посадових осіб. Суми штрафу наступні:
      • від 1700 грн до 3400 грн – за перше порушення протягом року;
      • та від 8500 грн до 17000 грн – за друге порушення протягом року.
    • За недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів (ст. 163-15 КУпАП) штраф також може бути застосовано до ФОП або посадових осіб у таких самих розмірах:
      • від 1700 грн до 3400 грн – за перше порушення протягом року;
      • від 8500 грн до 17000 грн – за друге порушення протягом року.

    Перевірки під час дії воєнного стану

    Детально про зміни на час війни щодо перевірок ми вже розповідали.

    Зокрема, платникам податків слід звернути увагу, що до переліку підстав для проведення фактичних перевірок додано незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів. Отже суб’єкти господарювання, для яких встановлено обов’язок приймати до оплати платіжні картки, мають не нехтувати ним, адже це також є предметом перевірки та підставою для застосування штрафних санкцій.

    Серед штрафних санкцій за це порушення окрім адміністративної відповідальності також передбачений штраф у розмірі 500 НМДГ, що складає 8500 грн.

    Якщо у вас залишились запитання щодо застосування РРО під час воєнного стану, спеціалісти БІП проконсультують вас в окремому порядку. Довіртесь професіоналам, щоб уникнути штрафних санкцій.

    Забоцька Інна 1.07.2022

    blank

    Подписаться на новые статьи


    smile

    Популярні послуги

    • Реєстрація РРО
    • Бухгалтерський супровід ФОП
    • Ведення бухгалтерського обліку ТОВ
    • Дозвіл на працевлаштування в Україні
    • Консультація бухгалтера
    Всі послуги

    blank
    Статті

    1.07.2022

    Зміна адреси ФОП під час війни

    Досить поширеними ситуаціями наразі є випадки, коли адреса реєстрації ФОП є окупованою територією і ФОП за тією адресою вже не проживає

    Мартинюк Алла

    Что изменилось во время войны для IT-предпринимателей: налоговые нововведения
    Статті

    1.07.2022

    Актуальні законодавчі новини: на що звернути увагу IT-підприємцям?

    Поговоримо про ті законодавчі зміни та ініціативи, які можуть негативно вплинути на українських IT-підприємців

    Лісаковська Юлія

    Как сделать правильный инвойс
    Статті

    28.06.2022

    Як зробити правильний інвойс: мова інвойсів, особливості оформлення

    Ми розглянули всі особливості оформлення інвойсів у сьогоднішній статті

    Забоцька Інна

    blank
    Статті

    27.06.2022

    Спрощена чи загальна система оподаткування: обираємо оптимальну

    Ми зібрали всю інформацію про обидві системи оподаткування, щоб ви могли обрати найбільш оптимальну для себе

    Вікторія Чушенко

    Налоговая амнистия: стоит ли воспользоваться?
    Статті

    21.06.2022

    Податкова амністія в Україні 2022 р: чи варто скористатися?

    Розглянемо детальніше особливості впровадженої податкової амністії та кому з підприємців слід нею скористатися

    Забоцька Інна

    blank
    Статті

    15.06.2022

    Чек-лист для ІТ-підприємця: як нічого не забути на старті

    Як не допустити помилок на старті при реєстрації ФОП

    Вікторія Чушенко

    Как фрилансеру организовать свою бухгалтерию
    Статті

    15.06.2022

    Як фрілансеру організувати свою бухгалтерію

    Ми підготували поради, як ІТ-фрілансерам організувати власну бухгалтерію

    Забоцька Інна

    blank
    Статті

    14.06.2022

    Відпустка без збереження заробітної плати у період дії воєнного стану: законодавчий аналіз

    Детально поговоримо про відпустку без збереження заробітної плати

    Вікторія Чушенко

    Умови перебування на загальній системі оподатуквання
    Статті

    7.06.2022

    Умови перебування на загальній системі оподатуквання: зміни на час війни

    В сьогоднішній статті ми проаналізуємо, як змінилися умови оподаткування для “загальників” з моменту впровадження воєнного стану

    Вікторія Чушенко

    Читати більше статей
    BIP
    • UA
    • RU
    • Бух. послуги
    • Ведення бухгалтерії ФОП
    • Ведення бухгалтерії ТОВ
    • Кадровий облік
    • Подання звітності
    • Консультація бухгалтера
    • Пакети послуг
    • Юр.послуги
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Реєстрація РРО
    • Розробка ІТ-договорів
    • Консультація юриста
    • Послуги адвоката
    • Прайс
    • Про нас
    • Клієнти
    • Блог
    • Вакансії
    • Privacy policy
    • Онлайн-курс
    Залишити заявку
    • telegram
    • linkedIn
    • instagram
    • facebook

    E-mail:

    info@bip.net.ua

    Адреса:

    м. Київ, вул. В. Стуса 35-37, блок № 7, поверх 9, офіс 911

    Телефон:

    +38 (050) 629 04 69

    Copyright © bip.net.ua

    Всі права захищені