Заповни форму

Залиш свої контактні дані - і ми обов’язово зв’яжемося з тобою.




    BIP
    • Про нас
    • Блог
    • Клієнти
    • Вакансії
    • Курси
    • UA
    • RU
    Пн-Пт з 9:00 до 18:00
    +38 (050) 629 04 69
    • +38 (050) 629 04 69
    • Бухгалтерські послуги
      • Бухгалтерський супровід ФОП
      • Ведення бухгалтерського обліку ТОВ
      • Подання звітності ФОП
      • Кадровий облік
      • Консультація бухгалтера
      Всі послуги
    • Юридичні послуги
      • Реєстрація ФОП
      • Реєстрація ТОВ
      • Розробка договорів
      • Реєстрація РРО
      • Юридична консультація
      Всі послуги
    • Пакети послуг
    • Прайс
    Залишити заявку
    arrow Назад до статтей

    Закриття ФОП (процес припинення підприємницької діяльності)

    закриття фоп

    Шановні підприємці, на цей раз хочу написати про основні моменти процедури припинення підприємницької діяльності. Дуже часто задають питання по цій темі. У процесі підприємницької діяльності, швидше за все, у кожного виникало питання: «Як закрити ФОП?» І багато хто хотів би уникнути цього процесу, так як чули, що це складна, нудна і тривала процедура. Але, як кажуть, не такий страшний чорт, як його малюють.

    Отже, основні етапи процедури закриття ФОП:

    1-й етап – подача державному реєстратору за місцем реєстрації форми 12 про припинення підприємницької діяльності. При собі необхідно мати:

    • заповнену форму 12;
    • оригінал паспорта;
    • оригінал ідентифікаційного коду (на всякий випадок візьміть і копію паспорта та коду).

    Не завжди в той же день ви будете закриті як ФОП в єдиному держреєстрі (Безкоштовний запит). Іноді держреєстратор оброблює вашу заяву на наступний день (за законом у нього є на це 3 робочих дні). Тому не відкладайте подання форми 12 на останній день місяця, тому що, якщо держреєстратор проведе закриття 1-м числом, вам доведеться платити ЄСВ ще за один місяць.

    Ви можете подати форму 12 також онлайн через безкоштовну систему «Он-Лайн Будинок Юстиції». Для цього потрібно мати ключ ЕЦП і зареєструватися в даній системі.

    2-й етап – оплата податків і подача ліквідаційних звітів. Потрібно оплатити всі борги по податках: ЄСВ сплачуєте по місяць закриття, єдиний податок для 3-ї групи – при наявності доходу, оплачуєте з нього 5%, для 1-ї та 2-ї груп – оплачуєте єдиний податок по місяць закриття. Оплатити, якщо у вас були нараховані, штрафи або пені (перевірити їх наявність ви можете в електронному кабінеті на сайті ДФС, при наявності у вас ключа ЕЦП).

    Протягом 30 календарних днів потрібно подати ліквідаційний звіт по ЄСВ (додаток 5 – вказуєте період по місяць закриття) та декларацію про майновий стан і доходи, якщо ви протягом останнього календарного року перебували на загальній системі оподаткування. У ліквідаційної декларації відображаються виключно доходи від підприємницької діяльності. І в звіті ЄСВ і в декларації потрібно проставити галочку «ліквідаційний/а».

    Якщо ж ви були на єдиному податку, то вам необхідно подати ліквідаційну декларацію платника єдиного податку наростаючим підсумком для 3-ї групи – за останній квартал, в термін, встановлений для подання квартальної звітності; для 1-ї та 2-ї груп – за останній рік, в термін, встановлений для подання річної звітності. Тобто якщо ви закриті як ФОП 3-ї групи 23.08, то ліквідаційну декларацію подаєте за 9 місяців в термін з 01.10 по 19.11, якщо як 2-ї групи – то за рік, в період з 01.01 по 01.03. У формі даної декларації не передбачено позначка «ліквідаційна», дана декларація автоматично буде вважатися ліквідаційної.

    За несвоєчасну подачу ліквідаційних декларацій та звіту штраф 170 грн. За несвоєчасну подачу звіту ЄСВ можуть виписати ще адміністративний штраф в розмірі від 510 до 680 грн.

    Звіти ви можете подати як в паперовому вигляді, так і в електронному.

    3-й етап – закриття всіх рахунків ФОП та отримання банківських виписок. Потрібно закрити всі діючі рахунки ФОП, навіть ті, якими ви давно вже не користуєтеся, але вони є на обліку в органі ДФС. Їх наявність ви можете подивитися в своєму електронному кабінеті в розділі «Облікові дані». Тому якщо ви протягом вашої підприємницької діяльності не плануєте користуватися певними рахунками, то краще відразу їх закривайте, щоб потім не бігати і не шукати відділення банків, в яких були відкриті дані рахунки. Крім того, по всім існуючим підприємницьким рахункам потрібно отримати виписки за останніх 3 повних календарних роки. Тобто якщо ви закриваєте ФОП в 2019 році, то виписки вам потрібно отримати за період з 01.01.2016 по дату закриття рахунку. Якщо рахунок відкрито пізніше ніж 01.01.2016, то отримати виписку по даному рахунку потрібно з дати його відкриття. Якщо по рахунку не було руху і в банку вам не можуть сформувати виписку, то необхідно запросити в банку довідку, що за цим рахунком за такий-то період руху коштів не було.

    4-й етап – проведення аудиторської перевірки підприємницької діяльності.

    Не залежно від проведення/відсутності підприємницької діяльності вам потрібно подати в центр обслуговування платників заяву на проведення аудиторської перевірки в довільній формі. Якщо ви плануєте через якийсь час повернутися до ФОП, то аудит можна не проводити, тому що ця процедура не швидка і може затягнутися на роки через відсутність часу у аудиторів на перевірки – бажаючих пройти аудит багато, а аудиторів мало ☺. Головне, пройдіть попередні етапи і звірку в ДФС (у вікні звірки) по наявності боргів.

    Якщо ж ви не плануєте повертатися до ФОП, то заяву на аудит краще подавати. Так як рано чи пізно вас можуть викликати на проведення аудиторської перевірки. Через деякий час, після того як ви подасте заяву на аудит, дізнайтеся, кого призначили вашим аудитором і переговоріть з ним з приводу питання, коли можна буде передати документи. Ось перелік документів, який вам необхідно буде надати аудитору за період останніх 3-х повних років:

    1. Банківські виписки по всім поточним рахункам ФОП;

    2. Договори, акти, рахунки по отриманим доходам та понесеними витратами;

    3. Заповнена книга обліку доходів. За її неведення штраф від 51 до 136 грн.

    На проведення аудиту аудитору дається 10 робочих днів – з моменту підписання рішення на проведення аудиторської перевірки. Після його проведення ви отримаєте довідку про проходження аудиторської перевірки і рішення на застосування штрафів та пені в разі, якщо виявлять порушення.

     Щоб прискорити процес взяття документів на проведення аудиторської перевірки періодично телефонуйте своєму аудитору і нагадуйте про себе. Перед тим як подавати документи на аудит, перевірте їх самі ще раз на: наявність всіх документів; сума доходу повинна збігатися в книзі обліку доходів, банківській виписці і поданих деклараціях. Якщо є розбіжність – внесіть або коригування в книзі, або здайте уточнюючі декларації до подачі документів на аудит. Таким чином ви уникнете зайвих штрафів.

    5-й етап – здійснення остаточних розрахунків з бюджетом. Якщо вам виписали рішення на застосування штрафів і пені, потрібно їх оплатити або оскаржити, якщо ви не згодні. Якщо ж у вас навпаки переплата по податках – необхідно написати заяву або на повернення надміру сплачених коштів на ваш картковий рахунок фізособи із зазначенням повних реквізитів рахунку і точної суми, або на переведення їх в бюджет.

    6-й етап – внесення даних про зняття з обліку ФОП. Після проведення аудиторської перевірки і проведення повного (під нуль) розрахунку з бюджетом по податках аудитор підписує обхідний лист в структурних підрозділах ДФС, і закриває інтегровані картки, і знімає з обліку ФОП як платника податків та ЄСВ. На сайті Мін’юсту в Безкоштовному запиті ви зможете побачити, що зняті з обліку і як платник податків і як платник ЄСВ.

    На цьому все. Найскладніше в цьому процесі – це «випросити» у аудитора про проведення перевірки.

    Наталя Юдіна 28.08.2019

    blank

    Подписаться на новые статьи


    smile

    Популярні послуги

    • Ведення бухгалтерського обліку ТОВ
    • Бухгалтерський супровід ФОП
    • Кадровий облік
    • Подання звітності ФОП
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Реєстрація РРО
    • Розробка договорів
    • Юридична консультація
    • Консультація бухгалтера
    • Надання послуг адвокатів
    Всі послуги

    Умови перебування на загальній системі оподатуквання
    Статті

    7.06.2022

    Умови перебування на загальній системі оподатуквання: зміни на час війни

    В сьогоднішній статті ми проаналізуємо, як змінилися умови оподаткування для “загальників” з моменту впровадження воєнного стану

    Вікторія Чушенко

    регистрация тов и внесение изменений в тов
    Статті

    1.06.2022

    Доступні реєстраційні дії для ТОВ в умовах війни

    Процедури реєстрації ТОВ і внесення змін складаються з декількох етапів:  підготовки документації, її погодження...

    Забоцька Інна

    Легальный фриланс на Upwork: уплата налогов и вывод денежных средств
    Статті

    1.06.2022

    Легальний фріланс на Upwork: сплата податків та виведення коштів

    Серед українських фрілансерів, що користуються глобальними платформами з пошуку замовлень, досить популярною є фріланс-біржа Upwork

    Мартинюк Алла

    Спрощена система оподаткування 3 групи ФОП
    Статті

    1.06.2022

    Спрощена система оподаткування 3 групи ФОП

    Сьогодні розповідаємо, які умови перебування на цій системі оподаткування та які вимоги до бажаючих перейти на неї

    Лісаковська Юлія

    Неприбуткові організації: юридичні та бухгалтерські особливості
    Статті

    1.06.2022

    Неприбуткові організації: юридичні та бухгалтерські особливості

    Поговоримо про загальні особливості неприбуткових організацій: вимоги до отримання статусу неприбутковості, особливості ведення бухгалтерського обліку, поради щодо складання статуту тощо

    Вікторія Чушенко

    blagodijnyj-fond-chy-gromadska-organizacziya-shho-obraty
    Статті

    30.05.2022

    Благодійний фонд чи громадська організація: що обрати

    В сьогоднішній статті ми розповімо про кожну з них та існуючі відмінності, щоб ви могли правильно обрати юридичну форму для здійснення благодійної діяльності

    Лісаковська Юлія

    vozvrashhenye-nalogovыh-proverok-y-shtrafov-v-ukrayne
    Статті

    30.05.2022

    Податкові перевірки та штрафи повертаються

    Закон №2260 від 27.05.2022 р., який повертає штрафи, а також перевірки платників податків. Розповідаємо про нововведення

    Мартинюк Алла

    blank
    Статті

    27.05.2022

    Оформлення декретних під час воєнного стану

    В сьогоднішній статті розберемо особливості оформлення декретних.

    Забоцька Інна

    Условия пребывания на 3 группе ЕН (3%+НДС)
    Статті

    25.05.2022

    Умови перебування на 3 групі ЄП (3%+ПДВ)

    Поговоримо про ще один варіант знаходження на спрощеній системі оподаткування - які умови перебування на 3-й групі при ставці ЄП 3%?

    Забоцька Інна

    Читати більше статей
    BIP
    • UA
    • RU
    • Бух. послуги
    • Ведення бухгалтерії ФОП
    • Ведення бухгалтерії ТОВ
    • Кадровий облік
    • Подання звітності
    • Консультація бухгалтера
    • Пакети послуг
    • Юр.послуги
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Реєстрація РРО
    • Розробка ІТ-договорів
    • Консультація юриста
    • Послуги адвоката
    • Прайс
    • Про нас
    • Клієнти
    • Блог
    • Вакансії
    • Privacy policy
    • Онлайн-курс
    Залишити заявку
    • telegram
    • linkedIn
    • instagram
    • facebook

    E-mail:

    info@bip.net.ua

    Адреса:

    м. Київ, вул. В. Стуса 35-37, блок № 7, поверх 9, офіс 911

    Телефон:

    +38 (050) 629 04 69

    Copyright © bip.net.ua

    Всі права захищені