Зміна КВЕД в умовах воєнного стану в Україні
З моменту впровадження воєнного стану на території України у відповідь на військову агресію з боку РФ, починаючи від 24 лютого 2022 р., деякі реєстраційні дії для бізнесу стали обмеженими. Всі особливості відповідних змін закріплені постановою Кабміну від 6 березня 2022 р. №209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164».
Однак більшість реєстраційних дій залишаються доступними. Однією з таких є зміна КВЕДів для ФОП і ця послуга є доволі популярною в умовах воєнного стану. Як змінилась ця процедура та які нові особливості зміни КВЕДів? Юристи БІП продовжують успішно допомагати нашим клієнтам з цією послугою, тож розповідаємо з власного досвіду.
Процедура зміни КВЕД під час війни: що змінилось?
Наразі передбачена можливість зміни КВЕДів для ФОП, однак процедура дещо різниться порівняно з тим, що було до війни. Скористатися цією реєстраційною послугою зараз можна двома способами:
- фізично явитися до державного реєстратора у відповідний ЦНАП, який працює під час війни;
- подати документи через електронні засоби зв’язку шляхом накладання ЕЦП на відповідний пакет документів.
Загальні умови для звернення до держреєстратора юр.особою для зміни КВЕД лишаються незмінними. Держреєстратору необхідно надати:
- відповідну заяву (форми №2);
- рішення органу управління компанії про внесення змін до держреєстру;
- нову редакцію установчого документа компанії (у випадку, якщо такий документ містить перелік КВЕД);
- квитанцію про сплату відповідного адміністративного збору.
Звертаємо увагу, що наразі реєстраційні послуги надаються за принципом екстериторіальності, тобто незалежно від юридичної адреси вашої юр. особи чи ФОП ви можете змінити КВЕД там, де фактично зараз знаходитесь.
Не забудьте повідомити податкову службу
Дійсним залишається вимога податкової служби до підприємців щодо подачі заяви про зміни в господарській діяльності компанії. Тобто, якщо фізична особа-підприємець або юридична особа здійснювали певні зміни, що стосуються їх видів діяльності, платникам єдиного податку обов’язково потрібно подати заяву про обрання спрощеної системи оподаткування з відміткою “внесення змін” до податкової, та отримати новий витяг з реєстру платників єдиного податку.
Якщо вам необхідна кваліфікована допомога зі зміни КВЕД, наші юристи радо прийдуть на допомогу. БІП працює в звичному режимі для допомоги українським підприємцям та підтримки економіки нашої держави.
Наталя Юдіна
30.03.2022