Заповни форму

Залиш свої контактні дані - і ми обов’язово зв’яжемося з тобою.




    BIP
    • Про нас
    • Блог
    • Клієнти
    • Вакансії
    • Курси
    • UA
    • RU
    Пн-Пт з 9:00 до 18:00
    +38 (050) 629 04 69
    • +38 (050) 629 04 69
    • Бухгалтерські послуги
      • Бухгалтерський супровід ФОП
      • Ведення бухгалтерського обліку ТОВ
      • Подання звітності ФОП
      • Кадровий облік
      • Консультація бухгалтера
      Всі послуги
    • Юридичні послуги
      • Реєстрація ФОП
      • Реєстрація ТОВ
      • Розробка договорів
      • Реєстрація РРО
      • Юридична консультація
      Всі послуги
    • Пакети послуг
    • Прайс
    Залишити заявку
    arrow Назад до статтей

    Валютний нагляд, призначення платежів та інші особливості безготівкових розрахунків ІТ ФОП

     

    Стикався з вимогою банку надати документи про походження коштів? Впевнені, що так. Особливо при веденні зовнішньо-економічної діяльності. Та чи має банк право вимагати такі документи?

    Згідно статті 1 Закону України «Про валюту та валютні операції» під валютний нагляд підпадають резиденти та нерезиденти, фізичні та юридичні особи, і зокрема ФОПи.

    Тобто, якщо ти фізична особа-підприємець, при здійсненні своєї діяльності і отриманні доходу  в валюті ти підпадаєш під валютний нагляд, що здійснюється банками. Тож, будь-які зарахування на рахунок фізичної-особи підприємця з-за кордону повинні проходити валютний контроль, який здійснюється банками за дорученням держави.

    Відповідно до цього ж Закону, а саме ст. 8 банки мають право вимагати у суб’єктів валютних операцій (в нашому випадку ФОП) документи, пов’язані із здійсненням валютних операцій.

    Як це працює: банк, отримавши валюту на твоє ім’я, перевіряє підставу надходження коштів, а саме може перевірити наявність договору та акту надання послуг (інвойсу) в якості окремих письмових документів. Лише після такої «перевірки» кошти зараховуються на рахунок. У випадку, якщо тобі надійдуть кошти на рахунок без вказаного призначення платежу, вони просто не пройдуть валютний контроль, адже не зрозуміло, що це за кошти і для чого вони надійшли.  Відповідно, банк не зарахує тобі кошти на рахунок, вони зберігатимуться на невиясненому рахунку і можуть повернутися назад. Адже вказання поля «призначення платежу» підтверджує законність отримання коштів за надані послуги.

    Якщо все ж так вийшло, що тобі надійшли кошти на рахунок без призначення платежу, ти можеш написати роз’яснення в банк, де зазначити, що  це за кошти і відповідно до чого вони надійшли. Не забудь надати банку відповідні підтверджуючі документи (договір, акт виконаних робіт, інвойс). Головне, аби такі платежі не носили систематичний характер, бо можуть виникнути питання з боку податкової. Можливий такий варіант, якщо податкова не побачить в банківській виписці прив’язки до документів, тобі буде важко довести, що кошти отримані відповідно до певного договору, що підпадає під твої КВЕД, зафіксовані в витягу з реєстру платників єдиного податку. Тоді не виключено, що тобі можуть перерахувати податок з 5%  ФОП на 18% ПДФО.

    Питання в податковій можуть виникнути і при перевірці, якщо звернуть увагу на такого роду отримання. Адже відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» органи державної податкової служби здійснюють контроль за встановленими законом строками здійснення розрахунків в іноземній валюті.

    Де визначені вимоги щодо призначення платежу: у внутрішніх документах твого банку має бути певна «пам’ятка» по здійсненню операцій в іноземній валюті. Наприклад, в Інструкціях ProCredit Bank зазначено: «Призначення платежу необхідно заповнити таким чином, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи (вид оплати: аванс/факт, номер та дату договору/контракту, інвойсу, ВМД, тощо), на підставі яких здійснюється перерахування отримувачу коштів в іноземній валюті.»

    Щоб отримати таку ж інформацію, раджу звернутися до твого банку з даним питанням і тобі мають надати Інструкцію, де прописані дані вимоги щодо призначення платежу.

    Ми також зверталися в службу підтримки  МоноБанку з цим питанням, на що нам відповіли, що в полі «призначення платежу» потрібно вказувати ціль, призначення платежу. І якщо тобі надійдуть кошти без «призначення платежу» для подальшого зарахування коштів можливий додатковий запит – уточнення призначення.

    Також, відповідно до п. 2.2 Постанови Національного Банку України від 28.07.2008  № 216 «Про затвердження Положення про порядок виконання банками документів на переказ, примусове списання і арешт коштів в іноземних валютах та банківських металів і змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України»: «Платник заповнює реквізит “Призначення платежу” в іноземній валюті або банківських металах таким чином, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування бенефіціару коштів в іноземній валюті або банківських металів.»

    В цьому ж документі вказано (п. 4.1), що « Банк зараховує кошти в іноземній валюті на рахунки банку та бенефіціарів на підставі отриманих повідомлень, у яких обов’язково зазначені найменування або прізвище та ім’я, номер рахунку бенефіціара і призначення платежу», і відповідно до п. 4.2.: «У разі неможливості встановлення бенефіціара банк повертає ці кошти платникові».

    Отже, вимоги щодо заповнення «призначення платежу» регулюються Постановою Національного Банку України від 28.07.2008  № 216 та внутрішніми документами Банку. І при отриманні коштів без даних в призначенні платежу – кошти можеш і не отримати. В такому разі треба відправити банку роз’яснення, але якщо це матиме систематичний характер, можуть виникнути питання в податкової.

    Наталя Юдіна 21.02.2021

    smile

    Популярні послуги

    • Ведення бухгалтерського обліку ТОВ
    • Бухгалтерський супровід ФОП
    • Кадровий облік
    • Подання звітності ФОП
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Реєстрація РРО
    • Розробка договорів
    • Юридична консультація
    • Консультація бухгалтера
    • Надання послуг адвокатів
    Всі послуги

    blank
    Статті

    18.05.2022

    Добровільна сплата ЄСВ та страховий стаж

    Ми продовжуємо розповідати про податкові стимули, які впроваджує держава з метою підтримки українського бізнесу під час війни. Одним з таких стимулів є можливість не сплачувати єдиний соціальний внесок.

    Загоровський Роман

    Документирование ущерба, нанесенного военными действиями агрессора
    Статті

    18.05.2022

    Документування збитків, завданих військовими діями агресора

    Звертаємо увагу, що для можливості в майбутньому розраховувати на грошову або іншу форму компенсації за зруйноване та пошкоджене нерухоме майно громадян потрібно правильно задокументувати спричинені збитки

    Мартинюк Алла

    Подача декларації та сплата податків на 3-й групі ЄП за ставкою 2%
    Статті

    16.05.2022

    Подача декларації та сплата податків на 3-й групі ЄП за ставкою 2%

    Як відомо, платники Єдиного податку 3-ї групи з 01 квітня 2022 року до закінчення військового стану мають можливість перейти на ставку ЄП у розмірі 2%

    Наталя Юдіна

    Умови оподаткування 2% на спрощеній системі 3-ї групи
    Статті

    13.05.2022

    Умови оподаткування 2% на спрощеній системі 3-ї групи

    Розглянемо вимоги та обмеження, що висуваються до спрощенців 3-ї групи, які бажають перейти на 2-відсоткове оподаткування, а також, які умови перебування на цій ставці

    Вікторія Чушенко

    Особливості прийняття на роботу в умовах воєнного стану
    Статті

    12.05.2022

    Особливості прийняття на роботу в умовах воєнного стану

    В цій статті ми розглянемо актуальні особливості трудових правовідносин, які виникають при прийнятті нових працівників на роботу в умовах воєнного стану

    Мартинюк Алла

    blank
    Статті

    11.05.2022

    Призупинення трудових відносин на час війни

    З моменту впровадження воєнного стану, багато підприємств, зокрема з найманими працівниками, стикнулися з неможливістю провадити діяльність. Це, в свою чергу, унеможливлює надання роботи працівникам

    Загоровський Роман

    Бронювання працівників під час мобілізації
    Статті

    10.05.2022

    Бронювання працівників під час мобілізації

    До числа військовозобов’язаних, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації в умовах воєнного стану, належать особи, заброньовані за державними структурами, а також підприємствами та організаціями

    Наталя Юдіна

    На що впливає продовження терміну дії воєнного стану для бізнесу
    Статті

    6.05.2022

    На що впливає продовження терміну дії воєнного стану для бізнесу

    Як показує практика, продовження воєнного стану напряму впливає на ведення бізнесу в нашій країні

    Мартинюк Алла

    Актуальний список доступних реєстраційних дій для ФОП на 2022 рік
    Статті

    3.05.2022

    Реєстраційні дії для ФОП станом на початок травня 2022 року

    Спеціалісти БІП вирішили підготувати для читачів актуальний перелік доступних реєстраційних дій для фізичних осіб підприємців станом на травень 2022 року

    Лісаковська Юлія

    Читати більше статей
    BIP
    • UA
    • RU
    • Бух. послуги
    • Ведення бухгалтерії ФОП
    • Ведення бухгалтерії ТОВ
    • Кадровий облік
    • Подання звітності
    • Консультація бухгалтера
    • Пакети послуг
    • Юр.послуги
    • Реєстрація ФОП
    • Реєстрація ТОВ
    • Реєстрація РРО
    • Розробка ІТ-договорів
    • Консультація юриста
    • Послуги адвоката
    • Прайс
    • Про нас
    • Клієнти
    • Блог
    • Вакансії
    • Privacy policy
    • Онлайн-курс
    Залишити заявку
    • telegram
    • linkedIn
    • instagram
    • facebook

    E-mail:

    info@bip.net.ua

    Адреса:

    м. Київ, вул. В. Стуса 35-37, блок № 7, поверх 9, офіс 911

    Телефон:

    +38 (050) 629 04 69

    Copyright © bip.net.ua

    Всі права захищені